دکتر علی حجت

n;jv ugd p[j

دکتر علی حجت

n;jv ugd p[j

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

جراحی پروتز سینه جهت تغییر سایز سینه و فرم دهی به آن بسیار پرطرفدار است. پروتز های سیلیکونی و آب نمکی  از انواع پروتز های سینه هستند و در دو نوع گرد و قطره اشکی وجود دارند. دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه دورانی طلایی محسوب می شود تا با رعایت دستورالعمل ها بیمار هم به نتیجه ی دلخواه برسد و هم اینکه از عوارض پروتز سینه در امان بماند.

بعد از جراحی زیبایی سینه به بیمار دستورالعمل هایی قبل از مرخص شدن داده می شود و بیمار ملزم به رعایت آنها می باشد. مهم ترین این توصیه ها نحوه رسیدگی به زخم های ناشی از برش جراحی، چگونگی مراقبت از سینه ها، مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک به طور منظم و تعیین زمان مراجعه ی بعدی با جراح سینه می باشد.

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

در همان روز جراحی بهتر است راه رفتن را شروع کنید، آهسته قدم زدن باعث کاهش تورم و لخته شدن در پاها خواهد شد.

داروهای تجویزی تسکین دهنده ی درد و کاهش دهنده ی عفونت  پزشک معالج را نیز به موقع و به دقت مصرف نماید . و به خوبی روز پس از جراحی استراحت کنید.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

  • ali hojat
  • ۰
  • ۰

درد سرطان سینه

درد علامت شایع اولیه سرطان پستان نیست، اما تومور می تواند باعث درد شود زیرا به بافت سالم اطراف فشار می آورد. سرطان پستان معمولاً با ایجاد درد پستان آغاز نمی شود، اما اگر از حد خاصی فراتر رود، می تواند دردناک شود. این درد ممکن است حین لمس احساس شود.

برای خانم های مبتلا به سرطان التهابی پستان، درد یا حساسیت اغلب یکی از اولین علائم است. این نوع نادر سرطان به سرعت رشد می کند و باعث قرمزی پوست می شود. درد ناشی از سرطان به خودی خود در افرادی که بیماری متاستاتیک (یا پیشرفته) دارند بیشتر دیده می شود.

درد سرطان سینه چگونه است؟

درد زنگ خطر بسیاری از بیماریها است و معمولاً به عنوان واکنش بدن نسبت به هر گونه بیماری در نظر گرفته می شود. سرطان سینه در مراحل اولیه‌اش معمولا علائم خاصی ندارد. اما وقتی تومور رشد می‌کند، ممکن است متوجه علائم خاصی شوید. غده‌های تشکیل‌ شده در سینه معمولاً بدون درد هستند، اما درد سینه یا حساسیت موجود در سینه می‌تواند علامت سرطان سینه باشد. بنابراین ایجاد تغییرات در سینه می تواند با درد هایی که ممکن است ناشی از سنگینی توده در سینه، یا احساس درد حین لمس کردن سینه همراه باشد.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

  • ali hojat
  • ۰
  • ۰

جراحی زیبایی سینه چیست؟

همه انواع جراحی هایی که به نحوی موجب زیباتر شدن سینه می شوند در دسته جراحی زیبایی سینه قرار دارند. عمل پروتز سینه از همه بیشتر شناخته شده است چرا که با توجه به معیارهای زیبایی شناختی امروزه سینه های بزرگتر زیباتر محسوب می شوند. جراحی های دیگری از جمله کوچک کردن سینه، بازسازی سینه و لیفت سینه وجود دارند که به روش های مختلف برای زیباتر شدن سینه انجام می شوند.

جراحی بازسازی سینه

 

چه کسانی نباید جراحی زیبایی سینه انجام بدهند؟

از آنجا که انواع مختلفی از جراحی سینه وجود دارد پیشنهاد در مورد آنها نیز متفاوت خواهد بود. برای عمل لیفت سینه بهتر از بعد از مادر شدن و بعد از دوران شیردهی عمل انجام شود چرا که بعد از این دوران دوباره سینه به حالت افتاده خواهد بود و حالت خود را از دست می دهد. برای پروتز سینه برای افراد مشکل خاصی وجود ندارد. کسانی که عمل بازسازی سینه انجام می دهند باید بعد از اتمام دوره شیمی درمانی و پرتودرمانی اقدام برای عمل را آغاز کنند.

لیفت سینه

در بعضی از خانم ها پوست به اندازه کافی مقاومت نمی کند و وزن سینه را تحمل نکرده و باعث سستی سینه می شود. با این شرایط پوست بیش از حد در مقایسه با بافت سینه وجود دارد. برای بالابردن سینه یا آنچه که به عنوان ماستوپکسی شناخته می شود باید پوست اضافی برداشته شود. این مشکل اصولا با افزایش سن، کاهش وزن و بعد از بارداری به وجود می آید. این عمل گاها و در صورت پیشنهاد بیمار می تواند با عمل پروتز سینه ترکیب شده و هم سینه بزرگتر شود و هم حالت آن به حالت اولیه برگردد.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

 

  • ali hojat